Minions 2: Rise of Gru: Recenzie de film

În domeniul coincidențelor, în calendarul de deschidere al cinematografelor braziliene există puține particularități care se potrivesc cu faptul că Minions 2: Originea lui Gru să fie eliberat săptămâna următoare Totul Peste tot în Același Timp. Pe lângă faptul că poartă la periferia poveștilor lor aceeași imagine a unei pietre cu ochi lipicioși și a unor oameni care învață kung fu în moduri strâmbe, ambele filme apelează la narațiuni accelerate aproape ca o chestiune de mândrie, generând un tip de uzură care pare deja să fie gândit pentru experiența pe care o va avea spectatorul în sesiune.

Având în vedere că al doilea capitol al francizei a derivat din Răul meu preferat moare de doi ani să ajungă în circuit din cauza pandemiei, această șansă are ramificații interesante. Printre numeroasele concluzii pripite care se pot face la începutul deceniului, se poate susține că una dintre temele care se solidifică ca centrale în imaginația anilor 1920 este cea a hiperactivității, alimentată de epuizarea tot mai mare a rețelelor sociale. , uzura exploatării muncitorilor. și o mai bună percepție a tulburărilor de deficit de atenție ca o afecțiune și nu o boală.

Desigur, există un decalaj mare între discuțiile burnout și ADHD, dar există o oportunitate undeva pe parcurs. În vremuri de exces, are sens ca industria să facă apel la experiențe care încearcă să se potrivească cu accelerarea vieții de zi cu zi, iar exagerarea începe să facă parte din farmec – chiar și în ceea ce privește amploarea, vezi popularitatea actuală a formatului de miniserie și ” filme”. eveniment”. În acest moment, neatenția devine o chestiune de reglare: deoarece volumul de informații este nesustenabil, fluxul rămâne.

În cazul specific al slujitorii 2, ceea ce este fascinant este că un astfel de proiect s-a cristalizat deja ca rațiune de a fi a filmelor în acest moment al francizei. Durata scurtă de 90 de minute sună chiar înșelător în fața expansivității continue a filmului, care face semn la comparații cu franciza James Bond – cu dreptul la credite tematice de deschidere – mai puțin pentru parodie decât pentru comoditatea formulării. Se deschid și se alternează mai multe intrigii sub forma unui videoclip fără mare nevoie, mărind amploarea unei povești care la început nu putea fi mai mică, despre acei primi ani de prietenie ai lui Gru cu minusculii și adorabilii săi acoliți galbeni în salopete din denim.

Dar această inconsecvență a actelor face parte din structura gândită de regizor Kyle Balda, nu în ultimul rând pentru că se dispensează de neatenția spectatorului față de întreaga zonă. Spune asta slujitorii 2 este lisergic este a ceda prea mult în fața esteticii anilor 70 a premisei, dar nu este o exagerare să credem că filmul se joacă constant cu toate aceste elemente, de la culorile puternice și strălucitoare ale animației până la diversele momente care cufundă publicul. în perspectiva personajelor aflate în situaţii de uzură. Fie că îl găsim pe Gru epuizat după ce s-a învârtit ore în șir într-un aparat de tortură cu disc sau pe Otto după ore pedalând în deșert în spatele unui colier, producția funcționează pe baza unei supradoze senzoriale, ca o navă vikingă care își atârnă pasagerii pentru a suta oară.

În acest sens, nu este atât de în afara cutiei să abordăm continuarea efectelor a Totul Peste tot în Același Timp, nu în ultimul rând pentru că, ca și în filmul lui Kwan și Scheinert, este inevitabil să găsim ceva de interes în ritmul frenetic. Interesant este că Kevin, Stuart și Bob sunt principalii interpreți aici, care se distrează în timp ce trio-ul trăiește un scurtmetraj în propriul lor film, încercând să-l localizeze și să-l salveze pe Gru de la răpirea unui grup de super-răuși.

În afară de asta, însă, „îndrăzneala” a slujitori 2 poate fi unul dintre cele mai formulate, iar centralitatea lui Gru în intriga este o bună reamintire a cât de mult din afinitatea filmului cu vremurile vine din comoditate. Cu atâtea bile învârtindu-se pe ecran, spectatorul nu uită că povestea este suficientă pentru a umple „goluri” din traiectoria personajului, iar narațiunea de la început pare să existe doar pentru a da locul în explicațiile despre cum. ticălosul a venit să fie. devenim cine cunoaștem.

Aceasta include chiar și o relație paternă cucerită de prietenie, dar puțin din Minions, și tocmai de la acest obstacol Balda pare să vrea constant să distragă atenția publicului. Dacă în cel precedent a existat binecuvântarea de a arăta modul în care personajele au ajuns la Gru, în capitolul al doilea protagoniștii se reduc la simpli actori secundari din cadrul francizei în sine, mărginiți la repetarea dinamicii accesoriilor care distrag atenția în narațiune. numele spune slujitori 2dar într-o oarecare măsură ar putea fi „Despicable Me 0” fără prea multe pierderi.

Lucrul curios despre toate acestea este paradoxul care se inventează, valorând ceea ce este divergent de nucleul mai mare pentru a face experiența să merite. Este aproape o știință a neatenției aplicată narațiunilor, care este foarte oportună pentru cineaști: ca Gru în aparatul de tortură, spectatorul amețește să se învârtească în același loc.

Minions 2: Originea lui Gru

Minions: Ascensiunea lui Gru

Minions 2: Originea lui Gru